Al vele complimenten mogen ontvangen van tevreden gasten


Gisteren en vandaag zijn de High Tea pakketten opgehaald en hier al vele complimenten over mogen ontvangen. Dat is een dankbaar gevoel, jullie hebben vertrouwen in onze service. Maar als je onder de streep gaat kijken, en dan even verder denkt. Bij veel collega’s staat het water aan de spreekwoordelijke lippen, horeca is inmiddels al 4 maanden gesloten….alweer.

Onze collega’s uit de “niet horeca” ook alweer 4 weken, en er komen schrikbarende berichtgevingen naar buiten. Begrijp mij niet verkeerd, het is allemaal erg, en iedereen wordt getroffen. Maar in een gedeelte van de detailhandel is nog de mogelijkheid om online je producten aan te prijzen, je moet er wel wat voor doen. Wij als horeca werken met andere marges, verkoop je veel dan is je marge nog een beetje verantwoord maar zoals bij onze high tea moet je niet de uren tellen want dan leg je geld bij. Wij hebben alles vers gemaakt en met veel producten aangeboden, is natuurlijk ook je marge anders maar daar kiezen en staan wij voor. Waar voor je geld en hopende op een grote afname dan is het onder de streep ook “verantwoord”.

En daar zit het probleem bij veel collega’s. Men moet alles in huis hebben, mensen willen kiezen en het mag niet te duur zijn, het moet bij voorkeur gebracht worden en het alles moet representatief verpakt zijn. Al met al is de marge bij enkele gerechten verkoop zeer beperkt. Kun je dat als gast/klant veranderen?

Ja, ga eens in je vriendennetwerk rond Appen met de achterliggende gedachte weet je wat, bestel vandaag eens allemaal, of een deel, bij één restaurant het liefst hetzelfde gerecht. En zo doe je dat steeds om en om, op die manier doe je de horeca laten overleven. Gooi op je Facebook het bericht, ik ga vandaag bestellen bij en doe de oproep om zoveel mogelijk “vrienden” dit ook te laten doen.

Samen sterk, dat is de spirit. Samen zorgen dat ze de komende maanden ook gaan redden.